21 May 2009

Kerja

Penat-penat...semalam baru balik dari Gemas ngan Muar sebab kena gi buat servis kat sana.Macam biasa kalo nak ke sana,aku kena gi Bangi dulu,rumah bos aku(Abg Faizal)Malam sebelom tu aku tidow kat Kg.Baru sebab kalo tidow kat Shah Alam takut bangun lambat,mampos aku.

Pagi kul 7 lagi,tetibe Kak Wati(kerani) tepon aku ada benda nak kena bawak gi sana.Aku pon terus bangun menuju ke bilik 'termenung' sebab nak gi termenunglah,sambil bersiram.
Terus ke ofis dulu ambik pape yang patot.Dah setel suma baru terus gerak.

Bersama awekku yang setia aku menuju ke Bangi dengan mata yang berat.Aku dah tak berani lalu ikot jalan besar lagi sebab aku baru je kena saman sebab tak ikot laluan motor masa aku nak gi servis kat Puncak Alam.Aku hangin tol masa tu.Apesal la wat roadblock masa aku wat keje,wat la masa aku tak guna jalan raya tu,esok ke,semalam ke..dah 2 saman aku kena.1 saman sebelom tu sebab takde side mirror,kat Shah Alam lepas balik kelas kul 1 pagi..lepas kena saman pasal tu terus wujud dua antena kat tepi.Dah jadi Mat Rempit skema dah plak aku(masa tu istilah mat rempit leh guna lagi)...

Sampai je kat Bangi kul 9 pagi,aku singgah kedai mamak lu pekena roti canai ngan teh 'o' ais.Dah setel me'rangos'(makan),aku gi rumah bos dan terus gerak ke Gemas dulu.

Dalam keta masa dalam perjalanan,borak ngan bos macam-macam hal.Ni yang untung dapat bos yang banyak cerite...maklomlah AJK pusat.Perbincangan melibatkan dari segenap topik membincangkan hal-hal persatuan,kerja,pengalaman,dunia,bisnes,isu semasa dan tak lupa juga kereta kancil turbo beliau yang kami naiki masa tu...keta Mercedes,Honda Civic,bahkan lori-lori pon bukan tandingan kancil bos aku ni.Relek je die potong dengan riak.

Sampai kat Gemas terus wat keja,aku kena servis Tabung Haji Gemas kat situ.Dah belek-belek ape yang patot ngan amek sign pegawai sana kami terus blah.Lupe lak masa tu aku kena amik borang yang kena sahkan.Tu pon aku sedar bile keesokannya.Hahaha...mengamuk K.Wati..

Hari tu lagi,lepas wat keja ingat nak gi pekena nasi ayam Gemas.Tempat tu memang femes dan setiap kali kitorang datang Gemas wajib akan singgah makan kedai tu.Tetibe lak aritu kedai tu ngah wat renovation,kempunan den..adoi..dah tu terus gerak ke Maybank Muar lak dengan perot berkecamuk kelaparan.

Sampai kat Muar,gi makan lu.Tak tau kat mana kedai yang bez kat sana so kitorang gi makan kat McDonald jek...perghhh..Wak mesti dengki kalo die tau neh.Kena lak masa tu kul 1 tengahari,leh la dapat murah.Dah me'rangos sampai puas ati,baru gi wat keje.Aku sorang gi wat keje,bos lak lepak kat kedai jual DVD.

Setel keje...maka baliklah ke tempat asal.Bos nak balik awal sebab dia ada kelas kat Sekolah Teknik Sepang,pastu nak urus anak-anak dia lagi sebab wife dia takde kat rumah,ada tournament bola jaring katenya.Aku pon akur je..

Pergi ngan balik,bos yang drive..nak aku yang drive?Aku leh je cuma takot-takot tak sampai ke tempat yang di tuju.Impian di hati nak wat lesen n blaja bawak keta bile dah cukup duit.Kena kutuk ngan bos lak sebab takde lesen keta lagi.Dah di masukkan dalam bajet untuk wat lesen tu.Kalo tak,malu aku nanti nak bawak awek ke sape ke gi jalan-jalan.Takkan nak suh awek bawak keta,aku lak tidow kat tepi.Tapi kalo dia OK,aku lagi tak kesah...

Ermmm...dah melalut panjang dah.Ape aku nak taip lagi neh.Jarang btol sekarang aku nak update blog neh.Kat rumah intenet dah kena blok,kat ofis lak PC rosak.Terpaksa aku guna laptop K.Wati bile die dah balik.Ada time lapang je baru post entri baru..

Aahh...malas dah aku nak pikir lagi..wat novel ke aku ni.
.
.
.tuuuuuut..zzzZZZZ

4 comments:

Anonymous said...

huh...terasa plak kanda dgn ayat dinda yg pasal xder lesen keta...awek drive n aku tdo kt sblah...malu ler kt org ramai klaw dorg tau aku d\xder lesen n awej\k aku yg drive kesana kemari..aku xkisah..nk jer drive..leh dric\ve..bkn xreti...lesen jerk xder lagi...kt US..selamber jerk bw keta n beli keta..padahal xder lesen nih..left hand drive lg tuh.,...

Dari Kaca Mataku said...

lebih selamat jika ikut peraturan. itulah didikan yg kite dapat,dari persatuan, bukan?

benda kicik ini macam pun,kalau dilanggar bakal memberi kesan di jiwa, di anggota, di minda. biar habis duit, biar habis masa, biar bosan giler, asal mematuhi peraturan jalan raya. just dapatkan shj lesen anda, pakai lah antena kiri dan kanan bagi awek anda itu walau terjejas keglameran rempitan, kerna yang pasti, hati kan tenang tak gusar melihat sang penguatkuasa yang berlegar mencari mangsa...mangsa yg terjerat dengan kekhilafan sendiri...

benda simple takleh wat, pe lagi benda beso.. bak kata nabil, pikiaq sindrik..

lupa cakap,

tumpang lalu...~~~~~ding ding

mint said...

adeii...

pajilisys said...

wawaweawwawawa...
panjang betol citernye..
cukup detail..
mmg leh buat novel lah...
cepat antar kat alaf21..
hehe mane tau leh jadi penulis berjaya.