04 December 2008

Kejadian Dalam Perjalanan Ke Tempat Kerja Hari Pertama

Pada hari yg sama Jumaat 28 Nov 2008,dlm kejadian yg berlainan....semasa aku dalam perjalanan ke tempat keja pada pukul 7:45am waktu tempatan, aku singgah sebentar ke rumah kep bersama kitkat untuk meminjam kasut si Panjang kerna kaki ku yg sama panjang ngan kaki si Panjang iaitu saiz 9 mengikut ukuran rakyat Malaysia.

Kep menyuarakan pendapat untuk menumpang bersama aku ke tempat kerja.Motif sebenar tidak di ketahui. Mungkin kerna ingin bermanja2 dgn aku kot...

Tambahan pula motor kesayangan ku pada ketika itu iaitu RXZ BDH 4488 ku mengalami ke'putus'an kabel clutch. Jd aku terpaksa membawa motor skuter suzuki V125 milik rakan serumah ku yg memberi amanah kpd ku untuk d jaga semasa cuti-termasuk leh bawak skali.

Semasa kami smpai di selekoh bulatan dpn Uitm,aku dgn berhati membrek skuter itu dgn mggunakan brek tgn yg terdapat pada skuter tersebut. Tp apekan daya,tetiba kejadian yg amat tragis pada hari Jumaat itu berlaku di saksikan oleh ramai rakyat Shah Alam yg dlm perjalanan ke tempat kerja. Skuter itu telah membabaskan dirinya tnpa kerelaan aku.
Aku dan Kep tersungkur ke dpn smbil Kep menindih aku tanpa belas kasihan. Degan macho-nya kami terus bangun dan bertanya khabar masing2. Alhamdu Lillah,kami selamat tp mengalami beberapa minor injury. Ala,aku bknya x biase kemalangan2 cmni sbb dlm tempoh 2 bulan ni aku sdh 2 kali kemalangan.Hahaha...dgn riak aku berbangga. Itu menunjukkan Allah tetap selamatkan hamba2nya.

Atas faktor2 yg telah di fikirkan,banyak lg gambar yg x mungkin di siarkan atas sbb mungkin akan mengurangkan selera makan penonton. Jd hanya beberapaa keping gmbr shja dpt disiarkan.untuk maklumat lanjut sila klik Di Sini.

nampak sikit tp kesanye amat mendalam

kelihatan kelibat skuter suspek kejadian di belakang


Antara faktor penyebab kemalangan:
1) Jalan yang licin di sebabkan oleh hujan
2) Tempat kejadian yg memang suwey-telah di akui oleh Wan(rakan yg pernah kemalangan di tmpat yg sama)
3) Jiwa aku yg x sesuai dgn skuter...(jiwa ku hanya untuk RXZ ku)

P/s: tp walaupun cedera,kami tetap bekerja pada hari kejadian...dgn sedikit ketempangan dan beberapa urat yg tersalah lari dari tempat asalnya.

3 comments:

m taufiq a aziz said...

i dah lama tak ekciden ekciden huu.. menci



~ok gak kan, kang jadi firaun lak nanti..

itabudakbaek said...

Ciannyer...wahaha..dah jumpe a.mint...ekekeke...

mint said...

hohoho..dah lumrah hidup seorg penunggang motor.kalo x pernah jatuh @ ekciden tu mmg xleh bergelar penunggang motor lg la..