15 January 2009

Gawat


Zaman kemelesetan ekonomi yang melanda seluruh dunia sekarang ini turut mempengaruhi kehidupanku.Sehingga kini aku masih lagi mampu bertahan untuk meneruskan hidup aku walaupun kewangan aku kini kian mencapai peringkat yang agak parah. Menurut kajian aku sendiri jika aku masih lagi berada pada landasan sekarang,aku mungkin akan menghadapi krisis kewangan yang paling teruk sekali dalam sejarah hidup ku ini.

Dalam menjana kembali pendapatan aku sekarang ini,aku perlu mencari alternatif secepat mungkin untuk menampung kos sara hidup yang amat tinggi di tambah pula dengan nafsu makan aku yang cukup bergelora saban hari.Usaha untuk menabung bagi meneruskan pengajian ku kembali yang tertunggak kini perlu dimulakan.Selain dari terpaksa bertukar kepada menu makanan yang agak bersesuaian dengan kewangan yang meruncing ini,pencarian kerjaya yang sesuai juga perlu menyusul seiringan dengan lebih agresif lagi.Kecerewetan dalam pemilihan kerja bukan lagi menjadi persoalan apabila keadaan mendesak untuk tidak melakukan sedemikian.

Walaupun sedar dengan kadar peluang untuk mendapatkan kerja amat tipis pada masa sekarang,keberanian untuk mencuba perlu juga di gerakkan.Berbekalkan pengalaman pengalaman dalam pelbagai bidang yang sudah terkumpul dalam diri ini,dan pergantungan hati pada Tuhan yang maha pengasih dan penyayang,insyaAllah akan ada kerja yang halal untuk ku...Usaha,sabar dan doa yang berterusan menjadi kunci utama dalam terus mencari peluang peluang yang terbuka.

3 comments:

Chikteh said...

hehe...semoga bjaya meneruskan hidup bro..hehehhehhehhe...

ha..anda telah di tag...sila ke blog aku..kalo hang ade teloq la...


http://chikteh.blogspot.com/2009/01/haram-jadah-kene-tag.html

jon jonson said...

hidup mana adventure kalo asyik lancar je...untungnya kita ada Guru & sa udara2 yang boleh membantu asal jgn ditinggal

mint said...

to isma-aku sero malas lg la nk wat tag mu tu..huhu

duit bukanlah perkara utama dalam hidup,ianya hanya sebagai alat untuk hidup je...