07 June 2009

Anugerah Gelaran

Siapa aku?Bagi yang sudah kenal aku mereka akan panggil nama aku,tapi bagi mereka yang tak kenal lak macam mana?Selalu bile pergi buat servis di rumah customer,nama aku akan menjadi pelbagai mengikut ape yang aku buat di rumah mereka.Antaranya...

"Abang anai-anai",yang ni memang selalu dapat sebab memang kerja utama aku.Tak kisah la kan..

"Abang lipas",antara kerja aku jugak tapi jarang-jarang dapat sebab jarang customer yang ambik servis ni..

"Abang semut",kadang-kadang.dah macam suria baja hitam lak cuma aku ni bukan pembela semut tapi pembunuh semut...

"Abang jaring",yang ni spesial sket.Untuk mengawal tikus aku kena buat 'rat proofing' so kena pakai jaring.Jadi dapat la nama ni daripada awek tomboy masa aku buat kat Bugis Street ala-ala kopitiam kat Pandan Indah...

Jadi terpulang la pada mereka nak panggil aku ape pun,asalkan aku dapat buat kerja aku dengan sempurna dan mereka gembira ke anak cucu.



p/s:Korang lak jangan nak ngade-ngade panggil aku nama-nama di atas.Khas untuk customer aku je..

10 comments:

Chikteh said...

hai abg tikus....nk sainnnnn ;))

mint said...

cisss...blom dpt lg nickname tuh.

Anonymous said...

x kire.. nk pggl gak..
lg x bg, lg la nk sebut..hehehe

Chikteh said...

lerr... abg tikus xde kt atas kan..so bleh la pggl gtu..

wakakkakka.. =))

mint said...

Airland~ ni la bdk2 zmn skrg,mkin d lrg mkin diorg nk buat

Isma~ ikut mu la sema

jon jonson said...

abg tough boley? selamat keje

mint said...

tough?dari segi mana?bleh di pertimbangkan..slamat menimang baby..huhu

Dari Kaca Mataku said...

ala.. panggilan dengan dua perkataan.

perkataan pertama : abg
perkataan kedua : pelbagai serangga

perkataan pertama tu yg tak leh tahan. hehehe. mana de rempit org panggil gitu.. brother la patutnya.

heehe

m taufiq a aziz said...

title abg sayang bila nak dapat. muahahaha...

oh ya, abg tegap dah copyright kat bro jhon je aaaa... nak kasi orang lain plak... haha

mint said...

abg syg lmbt lg la kot...kalo ko nk panggil pon x kesah..hahaha